مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 17:552023-05-28بين الملل

فارس من| نه به انتقال آب هزار مسجد به مشهد


وعده انتقال آب کوه های هزارمسجد، همزمان با ایجاد مشکلات کم آبی برای کشاورزان و باغداران آن منطقه، گلایه عده ای از ساکنان و مردم محلی را در پی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، طی روزهای گذشته، پویشی با عنوان نه به انتقال آب هزار مسجد به مشهد در خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است که تاکنون 419 نفر آن را امضا کرده اند.

در این درخواست آمده است: ما مردم منطقه هزارمسجد، مخالف انتقال آب به شهر مشهد هستیم.

در توضیح علت این درخواست هم نوشته شده است: انتقال آب این منطقه به مشهد، موجب بیکاری کشاورزان، مهاجرت به شهرها، از بین رفتن منابع طبیعی، ضربه به حیات وحش و.

می شود.

ماجرای انتقال آب هزارمسجد به مشهد چیست؟   کلانشهر مشهد که سالانه پذیرای 10 تا 25 میلیون زائر است، در تحولات اقلیمی اخیر به خشک ترین کانون جمعیتی ایران تبدیل شده و به دلیل برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی با سرعتی فراتر از سایر نقاط کویری در حال فرونشست است.

در همین حال، هرچند که تاکنون وعده های زیادی برای انتقال آب کوه های هزار مسجد به شهر مشهد داده شده اما طی روزهای گذشته با جدی شدن این تصمیم، برخی از مردم، کشاورزان و باغداران روستاهای هزارمسجد از بی توجهی به خشکسالی، کم آبی و تاثیرات مخرب انتقال آب به مشهد گلایه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| نه به انتقال آب هزار مسجد به مشهد

فارس من| نه به انتقال آب هزار مسجد به مشهد